Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 19:41

Spike är den yngsta i vår flock. Han är född 7/10-2008.

Han är en helt underbar kille, nyfiken på allt och totalt orädd. Han pratar högt och gärna och är väldigt bestämd med vad han vill och inte vill göra!!

Hela familjen är förälskade i honom, så han är aningen bortskämd redan...

Vi ser fram mot att få visa han i valpklass till våren och kanske får han följa med sin pappa och storasyster till kappbanan också!


Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 19:39

Ägare & Fotograf: Elisabeth Broch, Oslo

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 19:38

Ägare till alla tre och fotograf: Elisabeth Broch, Oslo

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 14:38

En afghan har jag alltid velat ha, finns det nåt vackrare än en afghan med sin långa svepande päls? Det tycker i alla fall inte jag!!! Även om saluki och italienare kommer väldigt nära!!!

När jag bodde i Norrland så var jag ofta hos Lena och Gunnar och hälsade på och tittade på deras vackra afghaner, så när jag och Conny bestämde oss för en afghan så var det självklart att den skulle komma från dom! Även om jag nu bodde 140 mil från dom!

Gizmo och hans son Bluey var 2 stora favoriter, så när Bluey skulle bli pappa så tingade vi en valp, tikvalp.....Jag åkte upp till Luleå när valparna var 4 veckor för att bestämma mig för vilken av de 2 blå tikarna jag ville ha...resten är historia!!!! I valplådan såg jag bara Banderas, så då blev det han.

Detta var i slutet på 1999 så Banderas är nu 9 år.

Han är en väldigt bestämd kille så några duster har det varit (läs många:0)

Men han har lugnat ner sig med åren och är nu mångas favorit.

Som ung ställdes Banderas ut lite med flera ck och bh-placeringar. Numera är han nerklippt och pensionerad från utställningar.

Banderas är min första och sista afghan, jag orkar tyvärr inte med allt jobb med afghanpälsen och då får det vara.

Jag älskar min Bandy-boy!!!

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 14:04

Jag har länge beundrat Ragnhilds italienare, vi har ju redan 3 med Talatamammor (Molly, Ronja&Trendy) hon har parat med och tagit in flera fina franska italienare, med lite annorlundare stam än våra egna. Så jag kontaktade Ragnhild och frågade vad hon hade på gång i valpväg. Hon hade då en kull undan en Wivarelladotter och eftersom Wivarella är både min och Connys favorit bland Ragnhilds tikar så tyckte vi att det lät väldigt intressant. Dom var bara 4-5 veckor när vi pratade så vi bestämde att vi skulle åka och hälsa på längre fram. Efter ett par dagar ringde Ragnhild och berättade att hon fått tillbaka en Wivarelladotter som var drygt 6 månader, Hon frågade om vi ville ha henne i stället (eller både henne och valpen) men som sagt så har vi mycket hundar....så vi bestämde att åka till  henne när valpen var leveransklar och välja då.

Så vi åkte till Norge i mitten av September 2008. Då vi kom fram så såg vi Winona direkt.....det var en massa italienare ute men hon var den som syntes. Kolsvart med ett supervackert huvud, så vi bestämde oss direkt för henne utan att ha sett valpen. När vi sen såg valpen så ville jag ha även den...men det är en annan historia!!! Med oss hem följde i alla fall bara Winona.

Eftersom vi inte har ställt ut några hundar sen Winona kommit hem så är ju inte hon heller utställd. Winona är född 1:a Mars 2008 och är nu mätt till 38 centimeter, så vi hoppas att hon kommer att sätta sig och sjunka i alla fall 1 centimeter!

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 13:48

Att vi skulle behålla en valp efter Molly och Trendy var inte självklart från början. Vi tyckte att vi har så många hundar och att det skulle vara roligt att behålla en valp från våran egen uppfödning längre fram. Mollys kull är ju i Dans kennelnamn fast valparna är födda och uppvuxna här hos oss. Vi kunde ju inte skicka i väg vår "bebis" Molly....så detta kom vi alla överens om var bäst.

Men som alla vet som har haft valpar födas hemma så är det ju något speciellt att följa dom var dag från födseln så det kändes svårt att skicka i väg alla valparna, så Tussan fick stanna!!

Även brorsan Luigi är kvar här i skrivande stund men det verkar som vi har fått tag på ett toppenhem till honom.


Tussan är nu 6 månader och ett yrväder som nästan aldrig är stilla men hon är såååå söt och rar att man står ut med det mesta!

Tussan är nu 32 centimeter.

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 10:17

Ägare till prinsen är Susanne Rohatynski, Hägersten

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 10:16

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards