Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Anette Ajanki - 18 januari 2009 19:02

Stort Grattis till Raai och Nicki som fyller 2 år i dag!

Av Anette Ajanki - 18 januari 2009 15:57

Amiirah är från Seadis första kull. Malaika som är mamma till Amiirah är från våran M-kull och när Heidi beslöt sig för att para henne med våran Aswad så kändes det självklart att vi ville ha en valp!

Sent på kvällen den 8 maj ringde Heidi mig och berättade att hon trodde att det var på gång, ring mig igen så fort det börjar sa jag. Det hann bli den 9 så började hon valpa, Heidi ringde och sa att det hade kommit 2 men att hon ville att jag skulle komma och hjälpa till, så jag tog bilen och åkte dit. Det hade kommit 2 till när jag kom, så jag fick se 4 stycken födas. Men när den sjunde hade kommit så tänkte jag: var är min valp? Så kom den åttonde och sista valpen och jag tror att jag skrek högt: NU kommer min valp!! Och det var Amiirah....jag höll fast mig vid henne alla veckor, vi var och tittade på dom 1 gång i veckan.


Amiirah är väldigt sparsamt utställd för hon tycker inte att det är så himla kul att stå fint.....och att springa i ringen är desto roligare.....då bara leker och hoppar hon!

Fast Amiirah i år fyller 8, så kan ingen som ser henne gissa det, hon är fortfarande otroligt lekfull och hon flyger över grindarna här hemma!

Amiirah är mor till våra fina R-pojkar och tanken är att vi om några år ska använda en av dom (eller båda..) i avel.

Av Anette Ajanki - 18 januari 2009 10:47

Nu heter Luigi Link och det går fortfarande bra i storstan!!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards