Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Anette Ajanki - 9 januari 2009 11:00

Naomi är dotter till Zahra och våran storvinnare Qamar. Hon är född 13/11-2003.

Hon är inte mycket utställd men har flera ck. Som valp blev Naomi BIR valp flera gånger och BIM valp på Tammsvik. För Reena Clarke i Borås, Svvk blev hon BIR & BIS-2 junior.

2008 hade hon 2 kullar med samma hane (Khalils Kasib Ibn Amjad Al-Shên) Jag skulle ljuga om jag sa att båda kullarna var planerade.....

Valparna ser väldigt fina ut från båda kullarna och det ska bli mycket roligt att följa dom.

Naomi är Gabriels hund och dom två är som ler och långhalm!!!

Av Anette Ajanki - 9 januari 2009 10:46

Vi behöll Ishaarah ur våran I-kull. Det var många fina tikar i den men vi fastnade tidigt för Ishaarah. Hon är väldigt lik sin mamma "Dotty".

Hon är sparsamt utställd men blev i somras BT-2 på Tånga Hed.

I höstas blev hon mamma till våran E-kull. De valparna är bara 3 månader nu men dom ser oerhört fina ut och det ska bli mycket kul att följa dom!

I år ska vi ta med Ishaarah på flera utställningar och det ser vi fram mot.

Ishaarah är född 23/8-2005

Av Anette Ajanki - 9 januari 2009 10:43

I dag fyller våran A-kull 12 år!!

Stort grattis till er alla!

Hemma har vi Aswad som är pigg och alert och man kan inte tro att han faktiskt är 12 år.

Av Anette Ajanki - 9 januari 2009 10:32

När våran dator kraschade i somras så försvann hela vår hemsida med koder och allt.

När jag insåg att det skulle ta väldigt lång tid inan den kommer att uppdateras igen så startade jag denna blogg. Tanken var att den ska visa allt som händer på kenneln med både nya och gamla hundar.

Eftersom hemsidan också är inaktuell med våra hundar så har jag börjat med att lägga ut dom också. I menyn till höger har jag gjort 3 nya kategorier, vår afghan, våra italienare och våra salukis. Klickar man på respektive så kommer bara de inläggen upp oavsett vilken dag jag har lagt ut det.

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards