Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Anette Ajanki - 1 januari 2009 20:18

Molly är våran första italienare. Jag har länge velat ha en italienare men det har liksom aldrig varit rätt tillfälle. Jag var hos Dan för 20 år sedan och tittade på italienarvalpar, dom var ursöta men det blev ingen då.


Jag tittade på Dans italienare varje gång vi träffades och tänkte att snart är det nog dags för en italienare. Vi var dock lite osäkra på hur det skulle fungera hemma med våra stora hundar, så vi tingade aldrig nån valp för det kändes så osäkert. I början på Maj 2006 så åkte vi på eftermiddagen till utställningen i Larv, en valpköpare till oss hade ringt och talat om att hennes valp blivit BIR-valp. När vi kom dit så träffade vi Dan, han ropade på Gabriel och sa titta vad jag har med mig...och det var Molly..Gabriel blev förälskad direkt och det blev jag med!! Jag visade henne för Conny och han tyckte också om henne, vi frågade Dan om vi fick ta henne med oss direkt och det fick vi!! Hemma med dom stora hundarna så fungerade det jättebra, dom undrar dock när småttingarna tänker bli vuxna:0) Molly är född i Januari 2006.I Juli blev hon BIS-valp på specialen och BIR&BIS-5 valp på svvk dagen efter. Sitt första cert tog hon första gången hon gick i juniorklass, november 2006. 2007 tog hon ytterliggare 3 cert. Hon är mätt till 33-34 cm. 2008 hade hon ett sabbatsår från utställningar och är alltså inte utställd efter att hon fyllt 2 år.

28 Juni-2008 fick Molly 4 ljuvliga valpar efter våran unga hane Dervisch Trendsetter. det blev 2 hanar och 2 tikar. Den blå hanen Papavero bor i Finland hos Jana Reiman, den blå tiken Passerella Princess bor i Slovakien hos Jana fulemkova, Lux in Tenebris IG's och de båda isabellerna Panpetato och Portafortuna är kvar hos oss.

Av Anette Ajanki - 1 januari 2009 19:53

Ägare: Eva Bergman, Kode

Av Anette Ajanki - 1 januari 2009 19:52

Ägare:Elisabeth Broch, Oslo

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards