Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Talata Winona The Magical Women "Winona"

Av Anette Ajanki - 7 januari 2009 14:04

Jag har länge beundrat Ragnhilds italienare, vi har ju redan 3 med Talatamammor (Molly, Ronja&Trendy) hon har parat med och tagit in flera fina franska italienare, med lite annorlundare stam än våra egna. Så jag kontaktade Ragnhild och frågade vad hon hade på gång i valpväg. Hon hade då en kull undan en Wivarelladotter och eftersom Wivarella är både min och Connys favorit bland Ragnhilds tikar så tyckte vi att det lät väldigt intressant. Dom var bara 4-5 veckor när vi pratade så vi bestämde att vi skulle åka och hälsa på längre fram. Efter ett par dagar ringde Ragnhild och berättade att hon fått tillbaka en Wivarelladotter som var drygt 6 månader, Hon frågade om vi ville ha henne i stället (eller både henne och valpen) men som sagt så har vi mycket hundar....så vi bestämde att åka till  henne när valpen var leveransklar och välja då.

Så vi åkte till Norge i mitten av September 2008. Då vi kom fram så såg vi Winona direkt.....det var en massa italienare ute men hon var den som syntes. Kolsvart med ett supervackert huvud, så vi bestämde oss direkt för henne utan att ha sett valpen. När vi sen såg valpen så ville jag ha även den...men det är en annan historia!!! Med oss hem följde i alla fall bara Winona.

Eftersom vi inte har ställt ut några hundar sen Winona kommit hem så är ju inte hon heller utställd. Winona är född 1:a Mars 2008 och är nu mätt till 38 centimeter, så vi hoppas att hon kommer att sätta sig och sjunka i alla fall 1 centimeter!

 
 
catja

catja

9 januari 2009 01:49

Vad skoj att se "norskan"! :) Snyggt med svart. Med vinthundar ær det så att man kunde ta hem hur många som helst...av någon anledning tycker man inte att de tar så mycket plats som alla andra hundraser. Før visst ær det så? :)
Har kikat till under "era hundar" men inte sett någon uppdatering på længe. Lite nyfiken på vad før hundar som finns i er ægo nu. Ær det några nya planer på parning av italienare i eget namn snart? Har ni helt slutat att uppdatera hemsidan?
Det går bra med vår lille skit dær hemma. Han ær långt mkt tuffare æn vad alal salukis någonsin varit nær de var små. Tror de ær før snælla och låter honom regera allt før mycket. Hoppas de ryter till lite snart før han tycker det ær allt før skoj att dra i svansar, øron och allt skit han kan komma på med dem. :)

kram /Catja

http://bjermo.se

 
Lina.. igen :)

Lina.. igen :)

23 mars 2009 09:30

Wow vad fin hon är.. verkligen! Är oxå riktigt förtjust i Ragnhilds hundar.. hon har ju lite intressanta grejer på G.

http://igmini.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Ajanki - 28 maj 2017 08:45

I går klev vi upp mitt i natten (vid fyratiden) för att åka till Claestorps säteri i Katrineholm där Salem skulle tävla i lurecoursing för första gången! I bilen var också Cinqua med för hon har tyvärr hittat nya ställen att krypa under staketet hemm...

Av Anette Ajanki - 26 maj 2017 09:12

Det är precis vad min blogg får nu och det är vad jag och Gabriel fick för 2 1/2 år sen då vi lämnade Vårgårda och Conny. Vi bor nu i Moholm som ligger mellan Mariestad och Töreboda i västergötland. Vi trivs jättebra här! Gabriel har gått i en vä...

Av Anette Ajanki - 4 mars 2014 11:26

Som fyllde 6 år i går!!            

Av Anette Ajanki - 18 januari 2014 11:00

Stort Grattis till våra fina R-killar Al-Shên Raa'i Ibn Basir "Raii" och Al-Shên Raadin Al Rafiiq "Nicki" som i dag fyller 7 år!! Tänk vad tiden går!! Nicki Foto: Gunilla Skoglund   Raii Foto: Mimi Hecimovic   ...

Av Anette Ajanki - 16 januari 2014 09:13

Jag har varit väldigt dålig på att blogga och har knappt vart ute här och sett frågor och kommentarer på väldigt länge! Jag ber om ursäkt för det! Jag ska försöka att bli mer aktiv! Jag och susannah håller också på med en ny hemsida för våra hund...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards