Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

S & N UCH SBIS Al-Shên Qamar Al Dahabi "Qamar"

Av Anette Ajanki - 13 januari 2009 11:37

Qamar är våran stolthet! Att både ha fött upp och äga denna underbara salukipojke känns som en stor ära!

Han har ett underbart temperament, mjuk och fin, han går i hop med i stort sett alla hundar, tikar som hanar. På utställningar kan han sitta utanför buren och han bryr sig inte om hundar som går förbi, bara tittar lite ointresserat.

Han har gått väldigt bra på utställningar även om vi inte ställt han så jättemycket.

Som unghund blev han BIS-unghund på Tammsvik, Svsr och året efter på samma utställning vann han en stor öppenklass!

2006 och 2007 blev han vinstrikast hane 2 på årslistan.

2007 blev han BIS i Råneå, Svvk. På Mariefred blev han BH-2 på Lördagen, Svsr och på Söndagen, Svvk blev han BIR och BIS-3!!!!

Om en månad fyller Qamar 7 år.


Qamar är pappa till våran N-kull. Vi är väldigt glada över att vi fick den kullen för ett par år senare blev han steril av en infektion som vi inte upptäckte förrän det var försent....

Detta är en saluki som inte lämnar någon oberörd....

Fotograf till bild 2, 4 och 5 Ingunn Solberg-Eriksson

Fotograf till bild 3 Linda Frisén

 
 
Linda, Naomi a Teri

Linda, Naomi a Teri

13 januari 2009 12:21

Beutiful man. All the best, Linda and salukis

http://http:/www.salukis.sk

 
Ingen bild

Åsa Zackrisson

13 januari 2009 12:23

Detta är min absoluta favorit bland salukisarna...han är helt enkelt en magnifik varelse. Han skulle mer än gärna få dela säng/soffa/middag/vardag mm med mig ha ha ha!! Hans son Viggo gillar jag också!

 
Eva Bjørkli

Eva Bjørkli

14 januari 2009 13:27

Han er virkelig vakker.

http://remisaluki.blogspot.com

 
sussie

sussie

20 januari 2009 00:10

ÅÅÅÅ Kung av alla saluki med sin gjullen bruna päls han är värkligen Kung Qamar det är en ära att få äga ett barnbarn till dena fina hund ni får pussa honom på nosen många kramar sussie och Prins Amiir ps och hällsa alla andra i erat slåt puss

http://saluki

 
Ingen bild

Birgitta Södergren

1 november 2010 14:01

Återigen: Fantastiskt vacker! Vilket huvud!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Ajanki - 28 maj 2017 08:45

I går klev vi upp mitt i natten (vid fyratiden) för att åka till Claestorps säteri i Katrineholm där Salem skulle tävla i lurecoursing för första gången! I bilen var också Cinqua med för hon har tyvärr hittat nya ställen att krypa under staketet hemm...

Av Anette Ajanki - 26 maj 2017 09:12

Det är precis vad min blogg får nu och det är vad jag och Gabriel fick för 2 1/2 år sen då vi lämnade Vårgårda och Conny. Vi bor nu i Moholm som ligger mellan Mariestad och Töreboda i västergötland. Vi trivs jättebra här! Gabriel har gått i en vä...

Av Anette Ajanki - 4 mars 2014 11:26

Som fyllde 6 år i går!!            

Av Anette Ajanki - 18 januari 2014 11:00

Stort Grattis till våra fina R-killar Al-Shên Raa'i Ibn Basir "Raii" och Al-Shên Raadin Al Rafiiq "Nicki" som i dag fyller 7 år!! Tänk vad tiden går!! Nicki Foto: Gunilla Skoglund   Raii Foto: Mimi Hecimovic   ...

Av Anette Ajanki - 16 januari 2014 09:13

Jag har varit väldigt dålig på att blogga och har knappt vart ute här och sett frågor och kommentarer på väldigt länge! Jag ber om ursäkt för det! Jag ska försöka att bli mer aktiv! Jag och susannah håller också på med en ny hemsida för våra hund...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards