Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Anette Ajanki - 22 mars 2009 21:00

Detta inlägg har jag lagt ut på salukiringens forum, vet inte hur många som läser det forumet så jag lägger ut mitt inlägg här också.

Känner mig småförbannad och påhoppad, har aldrig sett en sån artikel i salukibladet förut. För mig är det ganska enkelt, det är mycket valpar för att fler föder upp!!!


Babyboom 38 Minutes ago   Tänkte fråga om någon vill diskutera det stora antalet valpar som föddes 2008. Fick ett mail från Katarina Pettersson i dag med överskriften babybom, därav min överskrift.Detta mail var utskickat till alla som hade valpar 2008 och bestod av några enkla frågor. Svaren på dessa frågor skulle vara bredvid en artikel i salukibladet om varför det föds så många valpar i sverige nu. Där räknas också upp dom uppfödare som hade flest valpar förra året, den listan toppades av mig! Kändes som om artikeln var riktat mot just mig som råkade ha 1 valp mer än en annan uppfödare. Men, men det var inte det jag ville diskutera utan varför är det så många valpar som föds?
Vad tror ni? Själv så tror jag att en stor orsak att det föds mer valpar är ju att det finns flera som föder upp nu. Det är ju väldigt många fler som börjar föda upp nu än vad det var då jag började med saluki för drygt 20 år sedan.
Det pratas så mycket om att man måste se till rasens bästa m.m Det låter ju himla bra, men hur många är det som gör det? Tänker inte dom flesta på sin avel och sina linjer? Att deras linjer, typ och familj fortsätter.
Åh, vad jag många gånger har velat vrida tillbaka tiden och bli en "vanlig valpköpare" och inte en uppfödare med så mycket ansvar som vi har och så mycket kritik som vi får hela tiden.

Av Anette Ajanki - 22 mars 2009 09:19

I dag har Keanu åkt till Slovakien.

Ägare: Veronica Madzova, Slovakien

Av Anette Ajanki - 22 mars 2009 09:16

Ägare: Elisabeth Broch, Oslo

Fotograf: Annelise Wettergreen

Av Anette Ajanki - 22 mars 2009 09:14

Så här kan man också sova..!!!

Ägare: Eva Bergman, Kode

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards